jaarverslag 2021

Jaarverslag 2021

Wederom had iedereen en natuurlijk ook Stichting Nandri, te maken met een lockdown, die al begonnen was op 15 december 2020 en duurde tot maart 2021. Tengevolge hiervan was er geen winteruitverkoop en begon Stichting Nandri meteen met de verkoop van voorjaarskleding.
Uiteraard konden er ook geen modeshows worden gehouden vanwege de coronamaatregelen. Daarom werd besloten videopresentaties te houden van onze collectie.
Stichting Nandri had vanwege de maatregelen natuurlijk een kleinere toeloop van klanten. Daardoor is de jaaropbrengst van 2021, net als in 2020, lager dan die in de jaren vóór corona.

In overleg met onze partnerorganisatie, de Nandri Foundation in Sri Lanka, werd vanwege de coronasituatie besloten in 2021 nog geen nieuw eenmalig project aan te gaan. Tenslotte is de gezinsondersteuning en het school- en medisch fonds continueren onze eerste en belangrijkste taak. Wel kon het project van 2020, de bouw van een sciencelokaal in Weedagama, worden afgemaakt.
In het jaar 2021 werd vanwege corona slechts tweemaal een medewerkersoverleg georganiseerd. Het aantal medewerkers liep terug van 19 naar 15. Gelukkig hebben zich in de tweede helft van 2021 weer 4 nieuwe medewerkers aangemeld.
Helaas kon Stichting Nandri de medewerkers niet bedanken met een gezellige bijeenkomst, maar ontving iedereen een kleine attentie als bedankje.

De samenstelling van het bestuur van Stichting Nandri onderging een wijziging. Maria Verhagen-Lenssen heeft besloten haar bestuurstaken neer te leggen. Wel blijft zij coördinator van de winkel en gelukkig dus nauw verbonden aan Stichting Nandri.
Het bestuur bestaat nu uit voorzitter Rina Croqué-Van den Berg, secretaris Sandra Johannes-Koster, penningmeester Jan Verhagen en lid Ellen Wichhart. Het bestuur heeft in 2021 6 maal vergaderd.

Stichting Nandri ontving in 2021 weer heel veel kleding en accessoires. Daarnaast werd ook heel veel speelgoed gedoneerd. Hiervoor zeggen wij Nandri, Nandri, Nandri.
Het restant van de kleding is gegaan naar Sam’s Kledingactie en naar Stichting Rafael.
Het restant speelgoed en overige goederen gaat naar Kringloop De Liemers.

Daarnaast is Stichting Nandri een inzamelpunt voor:
-Brillen en hoortoestellen, die via Stichting ASL naar Sri Lanka gaan
-Plastic doppen voor Stichting Hulphond
-Gebruikte postzegels voor Kerk in Actie
-Mobieltjes en cartridges voor Stichting Dorcas

Graag wil Stichting Nandri haar bijzondere dank uitspreken aan:
-Alina de Leeuw voor het beschikbaar stellen van haar prachtige schilderijen, waarvan de opbrengst bestemd is voor Stichting Nandri.
-Boutique 2nd Time in Doetinchem, die haar overtollige kleding schenkt aan Stichting Nandri.
-Lotte en Femke Johannes voor hun creatieve ondersteuning bij de P.R. van Stichting Nandri.
-VIG-ICT voor de ondersteuning van de website van Stichting Nandri.
-Ondersteuning van de financiële administratie en kascontrole van Stichting Nandri door de heren Piet Nass en Hendrik Erinkveld.
-Een donatie van Stichting Jawiba.
-Een donatie van de Willibrordusparochie in Zevenaar.
-Een nog te ontvangen legaat van de heer J. van der Brugge.
-En uiteraard de bijdragen, die Stichting Nandri steeds heeft ontvangen van haar zeer trouwe donateurs en sponsoren.

En natuurlijk dankt Stichting Nandri ook u allen, onze gulle gevers en trouwe klanten. Zonder u zouden wij onze doelen niet kunnen bereiken.
Daarom zeggen wij: Nandri, Nandri, Nandri (dit betekent dank u wel in een van de talen van Sri Lanka).