Jaarverslag 2018

In 2018 heeft toezichthouder CBF Stichting Nandri opnieuw getoetst en tot ons grote genoegen gemeld dat wij voldoen aan de geldende normen van de erkenningsregeling voor goede doelen. Daar zijn wij erg trots op en wij zetten ons onverminderd in om ook in de toekomst aan deze criteria te blijven voldoen.

Voor Stichting Nandri was 2018 een bijzonder jaar: door een eenmalige subsidie van Gemeente Zevenaar waren wij in de gelegenheid tweemaal een uitgebreide hergebruikmarkt te organiseren. Daarbij werden allerlei facetten van hergebruik binnen de Gemeente Zevenaar onder de aandacht van een groot publiek gebracht.
Tijdens de hergebruikmarkten verzorgden de medewerkers van Stichting Nandri een wervelende modeshow, daarbij geholpen door familieleden en vrienden.

Bijzonder was de prima samenwerking met Caleidoz, de dames van Ladies Circle 48 De Liemers, Stichting Doppie, Stichting Leergeld de Liemers, Stichting Ayubowan Sri Lanka, het Repaircafé, de bakploeg van Leefklimaat Zevenaar, Eigen Stijl, Stichting EEKO en de MAS-stagiaires van het Liemers College.
Sinds de eerste hergebruikmarkt in april is Stichting Nandri een vast inzamelpunt geworden voor oude brillen, hoortoestellen, postzegels, briefkaarten, plastic doppen, mobiele telefoons en cartridges.

Al deze materialen worden ingezameld ten behoeve van diverse goede doelen: Stichting Ayubowan Sri Lanka, Stichting Dorcas, Stichting Hulphond en Kerk in Actie.

2018 was een goed jaar voor Stichting Nandri:
de opbrengsten van onze winkel en van de hergebruikmarkten waren voldoende om de ondersteuning van de allerarmsten in drie dorpen in Sri Lanka onverminderd voort te kunnen zetten.

Bij een school werd weer een extra klaslokaal gerealiseerd.

In een andere school kon Stichting Nandri een geweldige bijdrage leveren aan de kwaliteit van het onderwijs door middelen te verschaffen voor een multimediacentrum.

Deze mooie resultaten zijn te danken aan de enthousiaste inzet van alle vrijwilligers. Hiervoor onze hartelijke dank!

Want alle medewerkers en bestuursleden doen hun werk geheel vrijwillig en met veel enthousiasme, zonder enige vorm van vergoeding.
Stichting Nandri telt inmiddels 25 vrijwillige medewerkers, waarvan 5 het bestuur vormen.
Bestuur en medewerkers van Stichting Nandri zetten zich met enthousiasme in om de prachtige winkel aan de Reisenakker nr. 12 in Zevenaar zo aantrekkelijk en klantvriendelijk mogelijk te maken.

Soms vinden er dan ook wijzigingen en aanpassingen plaats in werkwijze, indeling en assortiment. Dit resulteert in een groeiend en enthousiast klantenbestand en een groeiende omzet. Positief is ook dat de verkoop van speelgoed stijgt.
 In september vierden medewerkers en bestuur van Stichting Nandri gezellig het 15-jarig bestaan van onze unieke winkel.
De dames van Ladies Circle 48 de Liemers verwenden ons met een heerlijke, zeer complete high tea. Geweldig bedankt!!
Dankzij de flessen-retour-actie van Coop Zevenaar konden alle medewerkers eens mooi in de bloemetjes gezet worden!

Ook in september verzorgden wij een presentatie en modeshow bij de bejaardensoos/koffiemiddag van de Hervormde Kerk in Zevenaar. Wij werden er allerhartelijkst ontvangen.
Wij waren ook aanwezig met informatie en verkoopartikelen bij de Groene Markt, welke door de Willibrordusparochie in Zevenaar werd georganiseerd, ter gelegenheid van de startzondag van hun kerkelijk jaar.

Het is goed te zien dat Stichting Nandri steeds meer klanten mag ontvangen, die hergebruik een goed hart toedragen en zich ook aangesproken voelen door het goede doel.

Steeds meer kleding, speelgoed en aanverwante artikelen vinden hun weg naar Stichting Nandri. Velen komen iets brengen en gaan dan ook meteen even winkelen.
Ook ontvingen we de restgoederen van de speelgoedbeurs, die jaarlijks gehouden wordt in Duiven. Daar zijn we altijd weer blij mee.

De goederen, die overblijven in de winkel vinden hun weg naar andere goede doelen. Kleding en andere textiel wordt wekelijks opgehaald door SAM's Kledingactie. Kinderkleding wordt ook gedoneerd aan Stichting Rafael, die deze kleding naar Bulgarije brengt. Speelgoed vindt zijn weg naar de Speelgoedbank in Arnhem.

Stichting Nandri laat ook van zich horen via facebook en de website www.nandri.nl . Acties en foto’s van de collecties kleding en speelgoed kunt u hier vinden.
Ook verschijnt zeer regelmatig onze nieuwsflits, die onze klanten op de hoogte stelt van actuele informatie en winkelactiviteiten.
Stichting Nandri zoekt ook steeds bij activiteiten de publiciteit in kranten en websites in de Liemers. Zo verschenen er in 2018 drie uitgebreide artikelen in de diverse huis-aan-huis bladen, waarin het werk en vooral het goede doel van Stichting Nandri belicht werd.
De gestegen opbrengst zorgt ervoor dat Stichting Nandri de projecten in Sri Lanka steeds kan voortzetten. Zo worden er tientallen zeer arme gezinnen ondersteund in de dorpen Kandana, Wattala en Panadura. Er worden microkredieten verstrekt aan ondernemende mensen, die op deze manier zelf een kleine onderneming kunnen opstarten of vergroten. Verder is er een medisch fonds en een schoolfonds voor individuele gevallen.
Stichting Nandri zorgt ook voor incontinentiemateriaal voor een ziekenhuis,waar leprapatiënten behandeld worden.

Samen met Nandri Foundation in Sri Lanka, de zusteronderneming van Stichting Nandri, wordt steeds de aanvraag en het verloop van de hulp beoordeeld.  Nandri Foundation is officieel geregistreerd in Sri Lanka als een NGO.

In februari maakte een van de bestuursleden van Stichting Nandri uiteraard op eigen kosten, een rondreis door Sri Lanka. Bij deze gelegenheid ontmoette zij ook het bestuur en enkele commissieleden van Nandri Foundation. Ook bezocht zij enkele gezinnen en projecten, en kon zij daardoor zaken verhelderen.

Stichting Nandri mag zich verheugen in de steun van diverse donateurs en sponsoren: privé-personen en bedrijven, die ons met een maandelijkse donatie of een eenmalige gift ondersteunen, zoals Synquis Bouw in Huissen. Daarnaast stuurt de Willibrordus Parochie te Zevenaar ons jaarlijks een kerstgift en zijn er bedrijven, die zich belangeloos voor ons inzetten.

Van hen vernoemen wij graag:
  • De Rekreatiebaron uit Beek
  • VIG ICT uit Zevenaar
  • Jos Lenssen verhuis-en klusservice
  • Led4you

Voor de ondersteuning door alle vrijwilligers, sponsoren, donateurs en klanten via hun bijdragen in goederen en/of aankopen zijn wij heel dankbaar. Vol vertrouwen zien wij de komende jaren tegemoet en zeggen daarom van harte: Nandri, Nandri, Nandri !!!!!